Roses are red

I förrgår kom älsklingen hem med dessa underbara rosor till mig. Bara eftersom han tyckte ”jag behövde muntras upp” mitt i allt pluggande, jobbande och småkrångel med barn. 

Älskar dig mitt ♥

Lättad

Så nu äntligen, för en stund sedan, tryckte jag på knappen och lämnade in min uppgift till kursen i förvaltningsrätt. Ett antal timmar innan sista inlämningstiden, men ändå i senaste laget för min smak. Jag har verkligen slitit med detta och det var mycket jobbigare nu än det var för 10 år sedan, när jag läste på högskola senast. Fast jag har ju bollat föräldraskapet, jobbet och hemmet samtidigt den här gången. Det är ju en bedrift i sig!

Usch, det är pirrigt nu när jag väl lämnat in. Tänk om jag inte blir godkänd!? I alla fall – nu när den är inlämnad är det inget jag kan göra förrän jag får tillbaka resultatet. Skönt! Så nu, äntligen kan jag blogga som vanligt igen. Jag hade infört blog-stop för mig själv tills detta var avklarat idag.
Nu kan jag ta det lugnt i ett par timmar innan det är dags för nästa pärs – 5-månaderskontroll för Clara. Med dubbla vaccinationer igen… usch!

Så hur är det med er? Hoppas alla har en härlig onsdag!