Måndagslista

20130428-215051(Bildkälla)

Det är dags för måndagslistan igen. Man behöver vara glad på måndagar! Så idag måndag är jag lite extra glad för:

◊ Att lilla prinsessan fick ett ordentligt födelsedagsfirande.
◊ Att vi har sommararbetstid på jobbet från och med idag.
◊ Att bästa K blir min kollega permanent.
◊ Att vi skaffat en studsmatta till barnen så de kan studsa av sig ute istället för i soffan.
◊ Att jag fått tider för undersökningar av mina händer.

Gör en måndagslista du också! ♥

– – –

Detta är inlägg  98 av 100 i initiativet #Blogg100 som går ut på att skriva minst ett blogginlägg om dagen i hundra dagar 1 mars till 8 juni 2015.

Veckoplanering vecka 23, 2015

Nu står det vecka tjugotre 2015 i almanackan. På jobbet börjar sommararbetstid idag vilket innebär att vi jobbar en timma mindre om dagen i tre månader. Jag jobbar ju fortfarande deltid dessutom, så det blir oftast ännu tidigare än så för mig! Maken däremot börjar med beordrad övertid idag. Istället för att sluta klockan 16 så jobbar han till 21. Detta håller tyvärr på flera veckor framåt.

Så här ser i alla fall min vecka 23 ut (Personlig almanacka verkar ha problem med sin bloggversion, så jag får göra en egen variant):

Måndag:
Jobba 8-14:30. (Maken jobbar över.)

Tisdag:
Jobba 8-16. (Maken jobbar över.) Svärmor hämtar barnen på förskolan.
8 – Personalinfo
16 – avtackning för M

Onsdag:
Jobba 8-16. (Maken jobbar över.) Mormor & Morfar hämtar barnen på förskolan.
Förskolan på sommarutflykt. Obs! Matsäck till barnen.
10 – Möte

Torsdag:
Jobba 8-14:30. (Maken jobbar över.)
9-12 – Möte

Fredag:
Jobba 8-14:30. (Maken jobbar över.)

Lördag:
Elmia Woods med barnen.

Söndag:
Inga planer ännu.

Har du några särskilda planer för veckan?

Välkommen juni

(Bildkälla)

Idag säger vi välkommen till juni månad, men var är sommaren? Inte hos mig i alla fall. Här är det 10 grader och väldigt regnigt idag.

Annars är det en mer eller mindre vanlig måndag. Jag jobbar kort dag och hämtar barnen på förskolan. Maken jobbar över hela kvällen (första dagen av många) så vi får underhålla oss själv hela eftermiddagen och kvällen. Men efter kalaset i går så finns det gott om  nya leksaker att leka med så det ska nog inte bli några problem!

Vad har ni för planer denna första dag i sommarmånaden juni?