Boktips för bloggaren

365-blog-topic-ideas-for-the-lifestyle-blogger-who-has-nothing-to-write-aboutDet är tisdag och dags för veckans bloggtips och idag handlar det om ett boktips. Att ha den här boken på skrivbordet är ett kanonbra sätt att komma ur bloggtorka tycker jag – 365 blog topic ideas av Dana Fox. (Jag köpte min här.)

Jag har ju tidigare gett er några tips på ämnen att blogga om här och här. Detta är en hel bok med liknande tips.

Boken innehåller i princip ett tips på något att skriva om för varje dag av året, ett per varje sida så att det blir lättöverskådligt. Det finns massor av liknande böcker på engelska men jag har inte hittat några på svenska. Man kanske skulle skriva en?

Brukar ni använda er av liknande tips på saker att blogga om?

4 thoughts on “Boktips för bloggaren

  1. ullie skriver:

    En sån har ja inte 😀
    nädå ja hamnade inte vid fotbollen så mycket utan allsång på skansen ha ha underbart att solen kom fram verkligen .

    hoppas på att g på matmarknaden i morg i stället

    ha en fin kväll kram

  2. Eva skriver:

    Har jobbat i dag o sen till äldsta dottern för att äta grillat 🙂 mumsigt hoppas du har det bra fina Anna kramen

Kommentera

