We Love Hjo

Idag har jag varit ute på tur med stora prinsessan till vår favoritstad Hjo. Staden visade sig inte från sin bästa sida eftersom regnet vräkte ner, men det var mysigt ändå.

Det var massor av folk i Hjo idag, det var tydligen en antik och samlarmässa i stan så det var lite svårt med parkering. Till slut hittade vi en vid detta pampiga hus. Skulle nog kunna tänka mig att flytta in där minsann.

Det blev en god lunch på Hamnkrogen och så lite bokshopping och en tur i ett par affärer innan vi åkte vidare till målet för resan (i alla fall om man frågar stora prinsessan) nämligen Hem & Hobby.

Även där var mycket folk och det blev faktiskt inte så mycket handlat som det brukar. Lite konstmaterial till stora prinsessan, grejor till mitt kalas och lite annat småplock.

Efteråt åkte vi tillbaka in till centrum och hamnade här för en fika.

Smaskigt var det och ett riktigt mysigt ställe!

Jag är alltid nöjd om latten är god och det finns kladdkaka!

Så var det dags att sätta sig i bilen och köra hem i regnet. Vi hade en supermysig dag och jag uppskattar mer och mer att ha egentid med min stora tjej. Jag hoppas att hon alltid kommer att se mig som en av sina närmsta vänner och att vi kan fortsätta ha sådana här mysiga dagar tillsammans.

4 thoughts on “We Love Hjo

  1. Eva skriver:

    Mysigt med mamma & dotter tid 🙂 o visst är regnet super trist men vad gör man? hoppas du får en skön söndag utan regn stor kram fina Anna

  2. PaulaHelenas skriver:

    Såå mysigt med mamma & dotter tid 🙂 Här blir det nog mamma & dotter tid ibland…vi ska se imorgon vem som kommer med av ungdomarna..åtminstone flickorna
    Ha en bra o skön söndag! Här har det börjat regna…
    Kram,kram

Kommentera

