Eksem? Allergi?

Under mina ögon och framför allt i vänstra ögonvrån har jag fått röda, svidande utslag. Jag funderar så på vad det kan vara. Någon form av överkänslighet mot någon av de produkter jag använder eller så kanske det är något fel med ögonen. De känns lite irriterade och torra och rinner rätt så mycket.

Jag har testat att plocka bort till exempel ögonkräm, makeup-remover osv ur min hudvårdsrutin men utan resultat.

Nu i morse såg jag att det röda området spridit sig upp på ögonlocket också. Det känns mindre bra. Är det någon som har erfarenhet av något liknande eller har tips på vart jag ska vända mig? Vårdcentralen, optiker, hudvårdsterapeut?

One thought on “Eksem? Allergi?

  1. petra skriver:

    Men så trist,men testa med vårdcentral jag hade ngt liknande men det var bara på ögonlocket o det kliade o var rött o torrt men det försvann av sig självt tror jag smörjde extra med ngt mjukgörande.Men testa med vårdcentral eftersom det blir mer.Kram

Kommentera

