Fotoutmaning november – dag 11

Det är dags för det elfte temat i november månads fotoutmaning.

Det är inte för sent att hänga på, lägg bara en kommentar så att jag kan lägga till din länk i listan längst ner. Tagga dina inlägg med #annasnovemberutmaning så hittar vi varandras bilder.

Dagens tema är familj och det här är en bild tagen för snart tre år sedan på lillprinsens dop. Det är en bild jag gillar, inte bara eftersom det får mig att minnas en fin dag utan även eftersom det inte är särskilt ofta som hela familjen är med på kort tillsammans och kortet dessutom blir bra!

  – – – – –

Andra som är med i utmaningen: Cramer cramar om julen / Jennys jul / Hemma-liv / Webersköld

På Instagram – julmys2015

Hall-inspiration

Vi håller ju på att renovera vår hall. Vi bygger in under trappan och passar på att fixa golv, tak, väggar, belysning och lite annat smått och gott under tiden. Totalrenovering skulle man kunna säga. I väntan på före- och efterbilder så tänkte jag visa er är lite av den inspiration jag samlat på mig under resans gång:

Den här grå klinkern (storlek 45x45cm) har vi köpt. Den blir på golvet i hela hallen (ca 8 kvadratmeter). Självklart med golvvärme.

Själva inbyggnaden och trappan blir vit och trappstegen kläs in i denna mattan (den ljusaste längst upp till höger).

Taket ska målas om och så sätter maken upp spotlights i taket istället för de plafonder som satt där innan.

På väggarna funderar vi på tapet eller färg. Jag är just nu inne på färg och det lutar år en lugn grön nyans. inte för ljus eftersom det är mycket vitt annars.

Till exempel Kalklitir – Sage

I hallen kommer vi att sätta detta skoskåp och spegeln från IKEA. Även här är en snygg grön färg.

I inbyggnaden under trappan blir det en walk-in garderob och ett antal lådor. Dessa handtag och knoppar har vi köpt till dem.

Det var lite av min hall-inspiration just nu. Förhoppningsvis blir allt klart till jul och då kommer ett inlägg om hela renoveringsprocessen.

Renoverar ni ofta hemma hos er?

God morgon onsdag

(Bildkälla)

Idag är jag något piggare och tänker ta mig till jobbet. I eftermiddag håller jag nämligen i en efterlängtad nätverksträff med andra registratorer och det vill jag inte ställa in. Mycket vatten och kaffe och så Ipren på det så ska det nog gå bra.

Sedan ikväll ska maken jobba över så jag ska hämta barnen på förskolan och mysa med dem på egen hand ikväll. Stora prinsessan får hjälpa till med middagen, något som hon är riktigt bra på.

Vad har du för planer idag?