Tröttis-tisdag och sömnproblem

(Bildkälla)

Då var tisdagen här. Jag börjar bli trött och sliten efter en tid med mycket värk. Jag lägger mig allt tidigare på kvällen, men vaknar ändå inte utvilad på morgonen. Man blir verkligen trött av att ha ont hela tiden. Då är det så skönt att man har stöttande och peppande människor omkring sig!

Hemma kämpar vi på med en snart 3,5-årig lillprins med sömnproblem. Han vägrar sova själv och sover väldigt oroligt, vilket innebär sömnsvårigheter för den som måste ligga bredvid på nätterna (oftast maken). Så fort man går därifrån så vaknar han och blir ledsen/arg. Sedan pratar han och snurrar runt mest hela tiden så kvalitén på hans sömn måste vara katastrofal.

Det har blivit en ond cirkel för när han inte sover så blir han grinig och lättirriterad och det blir ju maken också. Jag har ingen aning om hur vi ska lösa detta, men det måste få ett stop, annars är frågan hur länge vi föräldrar ska orka. Om det är någon som har tips på hur vi kan bryta denna negativa spiral så tar jag tacksamt emot dem!

Idag väntar jobb såklart och ikväll ska jag testa ett fiskrecept som min mamma alltid gjorde när jag var liten. Det ska bli spännande att se om barnen gillar det!

Vad ska du göra denna sista tisdag i januari?

One thought on “Tröttis-tisdag och sömnproblem

  1. Monica skriver:

    Har ni pratat med förskolan om lillprinsens sömnbekymmer? De kanske kan hjälpa till. Sover han på dagen? Något han äter som gör honom orolig? Mardrömmar? Många frågor…

Kommentera

