Måndagstisdag

(Bildkälla)

Nu när påsken är över och det är måndag tisdag så är vi ju tillbaka i vardagen igen med förskola och jobb. Även om det varit långhelg (eller kanske just därför) så var de flesta i familjen jättetrötta och griniga idag och det var mer eller mindre kaos när vi skulle iväg. Jag glömde en kasse jag skulle haft med mig plus att min termosmugg med min goda latte står kvar hemma i hallen.

Vilken tur då att det finns kaffe att köpa i fiket på jobbet! Det känns ju ganska så vilsamt att sitta på jobbet idag när man härjat runt med två vilda barn i fyra dagar. Idag har jag ett spännande lunchmöte att se fram emot och i eftermiddag ska jag tipp optikern för att kolla upp mina ögon. Den senaste tiden har jag sett suddigt, framför allt i mörker och jag misstänker att de linser jag har idag inte riktigt räcker till.

Vad hittar du på idag?

 

One thought on “Måndagstisdag

Kommentera

