Ensamma tillsammans

Jag har i dagarna läst ut Ensamma tillsammans av Jörgen Löwenfeldt. Jag läste den som e-bok, ett format som jag uppskattar mer och mer eftersom man alltid har en bok med sig i telefonen.

Handling:
Ensamma tillsammans är en tidlös berättelse om ett par i gränslandet mellan nyfunnen vänskap och nyvunnen kärlek. Är det möjligt att bli förälskad i en person man nästan inte vet någonting om? Den frågan är central i denna kärlekshistoria med många oväntade vändningar om två personer som försöker lita på sina egna känslor, trots osäkerheten om huruvida de kan lita på varandra eller ej.

Jag tycker:
Huvudpersonen är en överintelligent enstöring som spelat poker på nätet och tjänat en massa pengar. Nu är han ekonomiskt oberoende och söker in på psykologprogrammet mest för att få ett yrke. Där ställs han inför nya sociala situationer och det är intressant att se dem från hans perspektiv.

Internet och sociala medier har en framträdande roll i berättelsen och den känns modern och aktuell på det sättet. Löwenfeldt har ett sätt att beskriva miljöer som gör dem väldigt levande. Man kan verkligen se universitetet eller huvudpersonens lägenhet framför sig.

Detta är lysande! Berättarstilen känns unik och jag kan svära på att det finns inte ett enda onödigt ord i hela boken. Jag kunde inte sluta läsa och hela boken tog slut på ett par dagar. Detta är definitivt en debutbok som ger mersmak.

Mitt betyg blir   ☕ ☕ ☕ ☕ ☕ av 5 möjliga!

Tre anledningar till att jag gillar boken:
1. Det intensiva språket.
2. De levande miljöskildringarna.
3. Att huvudpersonen är så mänsklig samtidigt som han är frånkopplad.

Fakta:
Förlag: United Stories Publishing
Antal sidor: 311
Utgivningsår: 2017

 Finns att köpa hos Adlibris eller Bokus.

Tack till författaren själv för recensionsexemplaret!

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara