Måndagslista

73d13a8d3de429e8964c3fee606dfcd5(Bildkälla)

Man behöver vara glad på måndagar och då är måndagslistan ett bra sätt att komma ihåg och tänka till! Så idag måndag är jag lite extra glad för:

◊ Att jag äntligen gick och fick pedikyr i torsdags.
◊ Att jag och mannen fick en mysig date-night i lördags.
◊ Att jag har så underbara svärföräldrar som ställer upp i vått och torrt.
◊ Att jobbet funkar så bra.
◊ Att jag fick en skön stund hos frisören idag.

Gör en måndagslista du också! ♥

Veckoplanering vecka 6, 2015

Nu står det vecka sex 2015 i almanackan.  Första veckan i februari och veckan innan sportlov. Jag hoppas på en hel arbetsvecka utan vab för min del.

Så här ser min vecka 6 ut:

Har du några särskilda planer för veckan?

Om du också vill ha en almanacka till bloggen så har jag gjort en liten lathund till hur man gör. Du hittar den här.

Date-night

I lördags fick vi äntligen till en date-night med bio och middag på tumanhand. Snälla svärföräldrarna kom och underhöll våra förkylda småttingar.

The-Hobbit-3-The-Battle-of-the-Five-Armies-2014Vi började med att gå på bio och se filmen Hobbit – Femhäradslaget.  Det var tur vi gick på en tidig föreställning, för vi var rätt så trötta när den var slut.

IMG_9223Eftersom klockan var runt 18 och vi inte hade ätit sedan lunch (förutom popcorn då) så bestämde vi oss för att äta middag och hamnade till slut på Salotto Caffé e delizie.

IMG_9224Det är en riktigt mysig italiensk kvarterskrog med superbra mat och bra priser. Mannen tog Cannelloni och jag hade så svårt att välja så jag slog till på lite tapas. Vilken njutning! Detta toppade jag med en färsk Tiramisu till kaffet.

Mätta och belåtna bestämde vi oss för att ta tag i veckohandlingen när vi ändå var i stan och inte hade barnen med oss. Det gick snabbt och smidigt och vi var hemma runt 20 på kvällen. Då sov barnen gott och vi kunde bara ta det lugnt resten av kvällen.

En perfekt lördagskväll med andra ord!